Välj en sida

Här hittar du alla villkor som gäller vid köp hos Hilda of Sweden. Undrar du över något är du välkommen att höra av dig till sofia@hildaofsweden.se eller 070-958 10 25.

 

………………………………………………………………………………

 

Snabba och säkra leveranser

Direkt efter att du slutfört din order så får du en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Om du inte får detta ber jag dig först kolla din skräppost. Om du inte finner den där så kontakta mig på sofia@hildaofsweden.se så hjälper jag till!

Din beställning skickas inom 2-5 arbetsdagar efter att din order inkommit. Alla varor skickas som brev med Postnord.

Fri frakt inom Sverige vid köp av produkter över 400 kr, annars är fraktkostnaden 49 kr.

Leverans till annan adress (mottagare)
Vill du att din beställning ska levereras till annan adress inom Sverige. I detta fall så genomför du din beställning som vanligt. När detta är genomfört så får du en orderbekräftelse via mejl. Svara på orderbekräftelsen och ange den adress dit du önskar skicka varan. Observera att du även behöver ange ett mobilnummer till den som ska mottaga leveransen med anledning av SMS-avsiering.
Önskar du få med en hälsning i leveransen så ordnar jag självklart det utan extra kostnad.

OBS! Om brevet ser vikt, trasigt, eller på något sätt ovarsamt hanterat ut så måste det anmälas direkt när det hämtas ut. Om det visar sig att varan har blivit skadad i frakten måste det anmälas för att Postnord ska ta ansvar för det. Om det anmäls och godkänns så ersätter Postnord varan och du kan få en ny skickad till dig.

Avhämtning

Bor du i närheten av Lidköping (Nicolaigatan 5) kan du hämta upp din beställning där och slippa fraktavgiften. Välj i så fall ”Avhämtning i Lidköping” i kassan.

 

………………………………………………………………………………

 

Ångerrätt

Jag vill att du som kund ska känna dig trygg och nöjd med ditt köp och tillämpar därför Distansavtalslagen vilket innebär att du som kund (privatperson) har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varan. Du har alltså full returrätt om varan inte motsvarar dina förväntningar. Varan ska vid retur vara oskadad och oanvänd. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen kontaktar du mig via sofia@hildaofsweden.se. Efter bekräftelse från mig skickar du tillbaka varan och jag återbetalar dina pengar. Med hänvisning till Distansavtalslagen har kund ej rätt att begära återbetalning av kostnader för frakt.

………………………………………………………………………………

 

Ej uthämtad försändelse

Om du inte hämtar ut din försändelse från Hilda of Sweden och brevet sänds i retur av Postnord förbehåller jag mig rätten att debitera dig 350 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Jag skickar då ut en faktura till dig som ska betalas inom 10 dagar.

 

………………………………………………………………………………

 

Reklamation

Om du upptäcker fel på varan gör en reklamation till mig direkt via sofia@hildaofsweden.se. Om brevet/paketet är skadat vid leveransen ska du genast göra en reklamation till ditt utlämningsställe, samt meddela mig.

 

………………………………………………………………………………

 

Betalningsalternativ

Kassan hanteras av Klarna och du kan välja mellan att betala med VISA/Mastercard, direkt via Internetbank, via faktura eller delbetalning.

Fakturabetalning
Väljer du detta alternativ får du en faktura skickad till dig via e-post. Kraven för att handla med faktura är att du är över 18 år, svensk medborgare (innehar svenskt 10-siffrigt personnummer) och inte har några betalningsanmärkningar.

Betalningsvillkoren är 14 dagar. Faktureringen sker via Klarna och du kan läsa deras köpvillkor här.